مبنای محاسبه زمان شروع گارانتی برای کالاهای تلفن همراه و تبلت زمان فعال سازی و حداکثر 6 ماه پس از زمان اظهار واردات در سامانه جامع تجارت خواهد بود.شایان ذکر است مدت گارانتی 18 ماه است.مدت زمان پشتیبانی و تامین قطعات(دوره تعهد)، 3 سال از تاریخ شروع گارانتی است.هزینه ارسال و دریافت محصولات که از طریق نمایندگی ارسال می شود به عهده شرکت می باشد.با درخواست مشتری، شرکت فاکتوری با ذکر شرح کارهای انجام شده بر روی دستگاه ارائه می نماید.شرکت در قبال دریافت فرم تکمیل شده اظهارات مشتری و دریافت گوشی، موظف به ارائه رسید پذیرش می باشد.صدور رسید پذیرش برای هرگونه ارائه خدمت(دستگاه شامل گارانتی باشد یا نباشد) الزامی است.در صورت درخواست مشتری، شرکت یک دستگاه گوشی به صورت امانی در اختیار وی قرار میدهد.شرکت و نمایندگی ها موظف به اعلام حدود هزینه و زمان تحویل قبل از شروع تعمیرات می باشند.تبصره: در صورتی که حین تعمیرات عیب جدیدی مشاهده گردد که در هزینه ها تاثیر داشته باشد، مراتب حداکثر طی 3 روز کاری، می باید به مشتری اعلام گردد.
حداکثر زمان تعیین تکلیف و پاسخ دهی اولیه به مشتری 3 روز کاری می باشد.
در طول دوره 18 ماهه گارانتی، چنانچه گوشی پذیرش شود و پس از سپری شدن فرایند کارشناسی فنی، اطمینان حاصل گردد ایراد با تعمیرات قابل رفع نمی باشد و دستگاه تلفن همراه پذیرش شده مشمول شرایط ابطال گارانتی نباشد، شرکت موظف است، مادربرد دستگاه مذکور را تعویض نماید. بدیهی است، در صورت موجود نبودن قطعه مادربرد ، تعویض با دستگاه تلفن همراه مدل بالاتر، مبلغ مابه التفاوت می باید از سوی مشتری پرداخت گردد.تبصره: چنانچه گوشی برای تعویض موجود نباشد، شرکت می باید مطابق قیمت کارشناسی شده با کسر استهلاک سالانه 10 درصد، وجه آن را عودت نماید.